Blogger Backgrounds

Thursday, December 15, 2011

hari-hari BAHAGIA saya !!

hari2 bahagia saya.... =)
mcm x percaya....hepi , sedih...adoyai...mcm2 rase dah nih...
harap2 semua berjalan ngan lancar n semoga diberkati...hahah.. =)
dont know what to say sebenar nyer...just nak bagitahu.... 
  
~i'm so excited~

Saturday, October 8, 2011

farewell

xprlu nk doa pape!!ak bkn owg yg hdup pnuh pura2..
kmu pg la cri laki yg bleh tahan dgn sikap kmu tu..
ak pasti kmu xkn jumpa laki yang tahan spt ak nh...
yg syg kmu tu spnuh hti ..ak bkn xsyg kmu tapi aq nk kmu tu ubh sikap kmu..
bkn kmu je da prsaan..ak nh tuli xtaw pape..ingt tu..!!!



TERIMA KASIH untuk msj kmu tu..n terima ksh untuk semua doa kmu...sya hargai nyer...
klu dalam hidup sya nih sya xjumpa laki lain selepas kmu sya rse itu lbih baik kn..n kamu ptt thu sbb pe....
terima kasih ats semua pngorbanan kmu kt sya..sya sedar dalam hbgn kte ..mmg kmu terlalu banyak berkorban...n lps nih xperlu lah lagi kmu nak bersabar ngan sya...thnks...

Tuesday, September 20, 2011

~inspirasi hati~

Bila sendirian fikiranku buntu
Mengingati dirimu
Dikau tiada lagi di sisiku
Hatiku sayu bertambah pilu
Kasih kau inspirasiku
Kau mengajarku erti kehidupan ini
Takkan ku lupakan nasihatmu
Kerna ianya berguna untukku
Seringkali aku berdoa pada-Nya
Agar tabah menyusuri hidup ini
Ya Allah berilah ku kekuatan
Untuk tempuhi dugaan yang mencabar
Sekiranya ku mendapat pengganti
Ku harapkan insan sepertimu oh kasih
Banyak membantu dan mendorongku
Menjadi hamba yang taat kepada-Nya
Seringkali aku berdoa pada-Nya
Agar tabah menyusuri hidup ini
Ya Allah berilah ku kekuatan
Untuk tempuhi dugaan yang mencabar
Sekiranya ku mendapat pengganti
Ku harapkan insan sepertimu oh kasih
Banyak membantu dan mendorongku
Menjadi hamba yang taat kepadaNya, o ho…
Sekiranya ku mendapat pengganti
Ku harapkan insan sepertimu oh kasih
Banyak membantu dan mendorongku
Menjadi hamba yang taat kepada-Nya
Walau dirimu tiada lagi
Tapi hatiku tetap kepadamu
Kenangan bersamamu subur mewangi
Takkan luput dari ingatanku
Takkan luput dari ingatanku…

Monday, September 12, 2011

~TERHENTI disini~

Sedangku membaca wajahmu
Senyumanmu menggambarkan sesuatu
Jika kau fahami isi hatiku
Ku tak ingin waktu henti tanpamu

Dirimu menyalahkan sebuah erti
Tapi diriku masih terhenti di sini
Dan jalanku masih belum dapat ku pasti
Namun diriku masih terhenti di sini

Andai kau dapat memahami
Bahawa ku menangung semua ini
Bukan niatku ingin kau pergi
kerna ku masih terhenti di sini

Dirimu menyalahkan sebuah erti
Tapi diriku masih terhenti di sini
Dan jalanku masih belum dapat ku pasti
Namun diriku masih terhenti di sini

Tiada daya untuk ku lakukannya
Kau tiba, di waktu ku masih punyai cinta
Tiada daya untuk ku lakukannya
Kau tiba, di waktu ku masih punyai cinta

Dirimu menyalahkan sebuah erti
Tapi diriku masih terhenti di sini
Dan jalanku masih belum dapat ku pasti
Namun diriku masih terhenti di sini

Tiada daya untuk ku lakukannya
Kau tiba, di waktu ku masih punyai cinta
Tiada daya untuk ku lakukannya
Kau tiba, di waktu ku masih punyai cinta

Saturday, September 10, 2011

~10/09/2011~

sedih+terluka...
kenapa lah nasib aq nih selalu mcm nh....knp lah setiap kali hbgan aq nih akn wujud nyer orang ketiga....
perlu ke..????knp lah kmu nih xpham bahasa..klu betul kmu betul nak kan dia..xnk kat aq..kmu boleh pilih dia..dan tinggalkan aq...aq xkisah..
aq xkisah bkn sbb aq nih xsayang ke ape...tp klu itu yang boleh bt ko bahagia..aq rse xsalah klu aq lepaskan ko...tp knp lah ko nih xpernah nak jujur..knp asyik nak tipu aq....??ape salah aq kt ko....
klu btol ko rse ko xboleh nak lepaskan aq..xpelah..aq xkisah pon klu ko nak ade banyak GF..aq ok jer..aq paham ..lelaki boleh kawin empat kn....
tp xpayah lah ko sampai nak memalukan aq ....nk hina2 aq....dah aq nih xbaik xpayah lah ko nak citer kan gf2 ko aq nih mcm nih..aq nih mcm tu lah....diam2 sudah lah....klu ko rse aq nih xbaik..ko pergilah cari org yang baik..yang alim ..cakap sopan santun..xmarah xtentu pasal..xmajok ke ape ke..ko g cari USATAZAH lebih baik klu ko nak org yang baik sgt....
n lagi satu ...aq nak bagi thu lagi..mgkin ko lupa...ko ckp kat gf2 ko tu..xperlu nak col2 aq bagai..msj bagai..xperlu yer....satakat nk col..nak marah2..wat tambah musuh baik xpayah..aq xnak knal..xnak thu n xnak ambik thu pasal gf2 ko klu prgai mcm tu...xreti nak hormat ko....hurrrmmmm... 

p/s :baik ke girl tu dah lah RAMPAS hak org pastu boleh mcm org mroyan ggu hidup org...mcmtu boleh dikatakan baik ke???(mcm tu girl yang ko sanjung baik sgt ek..aq rse entah lah..terpulang lah kt ko.. )

Friday, September 9, 2011

~ilysm~

to my dear MBA....
sya sentiasa sayang kmu n syg sya kat kmu xpernah kurang n xkn kurang..
sya xpernh membenci diri kmu dan sya sentiasa merindui kmu...
sya sedar antara kte mungkin tiada kesefahaman dan sekrang nih...
mungkin kte nih xserasi n maybe sudah tertulis bukan jodoh kite untuk 
bersama BERDUA....

sya mintak maaf diatas sikap dingin sya kat kmu...
kekasaran sya kat kmu..nk kata2 sya kat kmu...
sya sedar kamu terluka...n sya sedar sya xpatut berbahasa kasar pada kmu...
ternyata cakap kmu betul..KEMARAHAN sya kat kmu..
menutupi segala RASE yang ade untuk kmu...
xterlihat rse syg sya..rse rindu..rse kasih sya kat kmu...
sya mintak maaf....

dah selalu sgt hubungan kte nih begini...asyik bertegang urat...entah lah..
keadaan nih wat sya cukup xslesa...wat sya mencurigai CINTA kmu....hurmmm..
tp boleh sya tnya sesuatu tak...KENAPA KMU BERUBAH....????
knp kmu xjdi mcm diri kmu yang sya mula2 knl dlu....sya rindukan kmu yang dlu =(

hurmmm...sya sedih sbb hbungan yang sya bina ngan kmu...dh hmpir 2 tahun boleh 
jadi cam nih....knp yer...xlayak ke sya untuk merasa kebahagian yang berkekalan...??xlayak ke...??

sya syg kmu...sya cinta kmu...sya rindu kmu....

Thursday, September 8, 2011

~ Jar Of Hearts ~

I know I can't take one more step towards you
Cause all that's waiting is regret
And don't you know I'm not your ghost anymore?
You lost the love I loved the most

I learned to live, half-alive
And now you want me one more time

And who do you think you are?
Runnin' 'round leaving scars
Collecting your jar of hearts
And tearing love apart

You're gonna catch a cold
From the ice inside your soul
So don't come back for me
Who do you think you are?

I hear you're asking all around
If I am anywhere to be found
I have grown too strong
To ever fall back in your arms

I've learned to live, half-alive
Now you want me one more time

Who do you think you are?
Runnin' 'round leaving scars
Collecting your jar of hearts
And tearing love apart

You're gonna catch a cold
From the ice inside your soul
So don't come back for me
Who do you think you are?

Dear, it took so long
Just to feel alright
Remember how to put back
The light in my eyes

I wish I had missed
The first time that we kissed
'Cause you broke all your promises
And now you're back you don't get to get me back

Who do you think you are?
Runnin' 'round leaving scars
Collecting your jar of hearts
And tearing love apart

You're gonna catch a cold
From the ice inside your soul
So don't come back for me
Don't come back at all

And who do you think you are?
Runnin' 'round leaving scars
Collecting your jar of hearts
And tearing love apart

You're gonna catch a cold
From the ice inside your soul
Don't come back for me
Don't come back at all

Who do you think you are?
Who do you think you are?
Who do you think you are?

Tuesday, September 6, 2011

~ WANITA xsuka kalau LELAKI....... ~


Suka menyampuk
Apabila mendengar sesuatu cerita, menjadi cepat bosan, hilang sabar dan suka menyampuk. Cerita tidak didengar dengan tekun.



Memerintah
Apabila memerlukan sesuatu, dia seakan-akan memberi perintah dan bukan suatu permintaan. Misalnya, buka pintu , buat kopi , angkat kasut  dan tidak bermula dengan pertanyaan yang lebih elok seperti U boleh tolong buatkan kopi untuk i tak.. ??



Bergurau kasar
Gurauan yang kasar tidak sesuai dengan keperibadian wanita yang lembut sekali gus memperkecilkan wanita apatah lagi jika menggunakan humour yang berbaur sexist. Apabila wanita menunjukkan rasa jengkel, lelaki marah pula dan berkata u nih gurau pun tak boleh...



Cepat naik berang
Sifat lelaki yang cepat berang, suka mengutuk, mengkritik dan meninggikan suara membuat wanita berjauh hati. Lebih baik berkongsi pendapat dengan kaum wanita yang lebih memahami.



Cakap besar
Sikap lelaki yang suka syok sendiri membosankan. Bermegah-megah dengan pencapaian dan kebaikan diri seakan-akan dirinya sahaja yang paling baik.




Suka mengawal
Jika wanita datang dengan sesuatu masalah misalnya berselisih pendapat dengan teman, keluhan tidak didengar secara teliti tetapi dengan cepat diberitahu apa yang sepatutnya dilakukan dan bagaimana sesuatu patut dikatakan. Memberi huraian yang tidak dipinta.



Ego sebesar gajah
Sukar meminta maaf walaupun sedar akan kesilapan, sukar mengakui kesilapan dan tidak mahu meminta pertolongan. Tidak mahu merendahkan diri.



Tidak suka meluah emosi
Walaupun ada sesuatu yang mengganggu fikiran, lelaki lebih suka diam membatu lalu membuat wanita tertanya-tanya dan rasa terasing dan terabai.



Buat wanita rasa bersalah
Jika wanita menimbulkan sesuatu perkara yang menimbulkan perasaan kurang senang, lelaki menganggap wanita itulah yang bertanggungjawab membangkitkan perasaan negatif pada dirinya dan bukan terhadap perkara yang disebutkan itu.



Lokek beri pujian
Lelaki suka dipuji tetapi berat memberi pujian sama ada jika masakan sedap atau pakaian isteri yang cantik. Mereka seolah-olah tidak perasan sebarang perubahan. Buat penat masak sehari suntuk dan berdandan untuknya.



Pengotor
Tiada wanita yang tahan dengan lelaki bersifat pengotor sama ada dalam soal kebersihan diri atau yang suka mengotorkan ruang sekitaran.



Lupa hari-hari istimewa
Wanita yang bersifat nostalgik dan romantis memang senang diberi hadiah yang bermakna pada hari-hari istimewa. Lelaki yang buat xthu terhadap keinginan begini bersiap sedialah apabila cik adik merajuk.



Tidak tunjuk rasa kasih
Wanita ingin dibelai dan dimanjakan dan tentunya akan berasa tidak disayangi apabila lelaki bersifat seperti robot, tiada luahan kasih sayang dalam bentuk senyuman, gurauan, berkongsi masalah dan dakapan.

~ sebab kenapa SINGLE itu lebih baik... ~

1. Bebas dan berdikari 
Jika terasa ingin membeli belah, jangan fikir lama-lama. Dengan kebebasan yang ada, anda boleh membuat apa sahaja yang anda suka, sama ada menonton wayang romantiks seorang diri atau ke salun kecantikan. Jika teringin mencuba stail rambut baru, pergilah ke salun dan dapatkan nasihat. Bukan sahaja kebebasan ini dapat memberi anda ruang untuk mebuat perkara yang diinginkan, anda juga dapat berkenalan dengan lebih ramai rakan baru tanpa perlu risau boyfriend berasa cemburu.

2. Jadi rakan yang baik
Sememmangnya tanpa kekasih di sisi, anda mempunyai banyak masa berkualiti bersama rakan-rakan. Anda boleh ke spa bersama-sama dan mengadakan parti di rumah. Bukan sahaja mengeratkan hubungan malah memberi peluang mengenali diri dan rakan. Detik yang dikongsi bersama boyfriend ke padang bola atau futsal boleh digantikan dengan membuat aktiviti yang lebih berfaedah dengan rakan baik.  

3. Lebih banyak masa berkualiti di rumah
Ibu bapa sering terasa keseorangan apabila anak gadis sudah besar dan mempunyai boyfriend terutamanya apabila anak-anak sudah bekerja dan mempunyai rumah sendiri. Kalau single, lebih banyak masa boleh diluangkan bersama mereka di rumah. Sama ada makan malam bersama atau berbual-bual di hujung minggu cukup bermakna kepada kedua-dua ibu bapa anda. Bukan itu sahaja, anda juga boleh membantu ibu mengemas rumah atau menolong ayah mencuci kereta. Hubungan kekeluargaan akan lebih erat.

4. Kuat keuntungan dengan part-time
Dengan banyak masa terluang, anda boleh membuat kerja part-time. Bukan sahaja memberi wang lebih malah berpeluang berkenalan dengan orang baru. mungkin anda bertuah bertemu teman baru yang berkongsi minat yang sama.

5. Jimat kos
Bila berdating, perbelanjaan akan meningkat. Bila single, perbelanjaan boelh dijadikan simpanan dan digunakan untuk aktiviti yang diinginkan seperti melancong ke luar negara dan membeli komputer riba baru. Anda boleh memilih untuk makan fast food dan pulang ke rumah menikmati makanan ibu. Bukan itu sahaja, anda tidak perlu keluarkan bajet untuk hari2 spesel seperti hari kekasih, ulang tahun dan sebagainya.

6. Kurang beban tanggungjawab
Anda tidak perlu risau sama ada rakan-rakan boyfriend sukakan anda atau tidak. Anda juga tidak perlu risau sama ada ibu bapabya mempunyai impresi positif terhadap anda. Dengan menjadi single, anda hanya perlu bertanggungjawab pada diri sendiri. Segala keputusan terletak di tangan anda dan tak rasa gusar atau bimbang sama ada ia akan merisaukan boyfriend anda.



Saturday, August 27, 2011

~My bday....hurmmmmm~

hurmmmmmmmmmm....hri nie hri jdi sya tp sya rse SEDIH+MARAH+KECEWA....n hepi...
knp ek..??yer lah dah lah hari nie hri jdi sya..kne kje plk hari nie..org lain dah sibuk balik kampung nk beraye..sya dok sibuk ngan kje lgi....n yang paling xbest nyer..SEHARI sebelum raye pon kje lgi..huhuhhu...tp nk wat cm ner kn...dh nama nyer pon kje..BERSABAR je lah saya..mmg dugaan pon.....dah lah hari nie hari jdi sya..buah hati kesayangan sya boleh wish lmbt plk dok sedap tdr kot my buah hati tu..grrhhhh....xpe lah klu dia tdr kn3..hurmm..grrhh.... biler pgi gerak sya bgun sahur baru wish.... ..hepi biler akhirnye dpt jgk dengar dia wish...hehehe...wlaupon lambat sya hargai ucpannye...thnks WANGI.... ~tp sya rase mySAYANG lupa bufday sya  =(  ~


n hepi sgt kwn baik sya..kesayangan sya SITI SYAWALHANA...dialah org pertama yang wish kat sya..ingta lagi dia kat sya yer..thnks syg..n thnks to MAMA..ALONG...n semua kwn2 yang wish bday kt fb sya..thnks sgt2.... =)


tp sya kecewa + sedih..xde spe2 ker nak sambut bday sya nih..huhuhuhu.. =(
buah hati sya boleh plk plan ngan kakak dia nk kuar..nk g SHOPPING tok hari rye
kot...xpelah...hehehehehhe xde pe yang penting2 pon kan sambut bday nih kan...jnji org dah doakan yang baik2 tok sya tu pon dah kira OK kn...hehhehe.. =)


p/s:   TERIMA KASIH kepada kwn2 sya yang wish n still ingt sya...
         to my WANGI...ayg pon nk  SHOPPING  jgk... =(


Tuesday, August 23, 2011

lagu CINTA sya!!!..

assalamualaikum...


lagu CINTA sya...hurmmmm pe ek lagu cinta sya..???hhehehhe....
pernah dengar x lagu yang mcm nih.... 
" kau gadis ku yang cantik...cuba lihat aq disini...disini ada aq yang sayang padamu.."
ha..nih lah lgu cinta sya....tajuk lagu nyer PUSPA by ST12...
lagu yang pnuh ngan makna n cerita nyer yg TERSENDIRI.....
lagu yang hurmmmm..cam ner nk ckp ek....lagu nih merupakn lagu yang menggambarkan keseluruhan nyer cerita CINTA sya ngan buah hati sya bermula.....so mri2 kte tgk lirik n cerita disebalik lgu nih.... =)

kau gadisku yang cantik
coba lihat aku disini
disini ada aku yang cinta padamu
                                                                 kau gadisku yang manis
coba lihat aku disiniu
disini ada aku yang sayang padamu
                                                              walau kutahu bahwa dirimu
sudah ada yang punya
namun kan kutunggu sampai kau mau

                                                       jangan jangan kau menolak cintaku
jangan jangan kau ragukan hatiku
ku kan selalu setia menunggu
untuk jadi pacarmu
                                                      jangan jangan kau tak kenal cintaku
jangan jangan kau hiraukan pacarmu
putuskanlah saja pacarmu
lalu bilang i love you padaku


                                                            walau kutahu bahwa dirimu
sudah ada yang punya
namun kan kutunggu sampai kau mau...

ok...dh paham dah xlirik nyer..hahhah...so paham x cerita disebalik nyer.. =)

walaupon sya xcantik..ok ULANG sekali lagi yer..sya xCANTIK...tp mmg sya berpunya time tu..tp biase lah..biler kte berkawan..ianya adalah proses untuk mnegenali diri n pasangan kte..& pada masa itu mungkin sudah ditakdirkan sya nih x serasi ngan pasangan sya..lantas hadirnya DIA...insan yang begitu..adoi...entah mcm mner nk ckp tp tersangat menyenangkan...pandai mengambil hati n yang paling2 penting pandai untuk wat sya TERSENYUM....

tak mungkin sya akn lupakan time dia nyanyi kat sya lagu nih....ternyata dia nih sorg yang mybe tak pandai n ckp terus terang n disebabkna itulah dia tujukan lagu nih untuk menggambarkan ape yang ade dalam hti dia..n usaha nyer xsia..kerana sya MEMAHAMI NYER....

kpd kmu yang sya SAYANGI..terima ksih kerana syg sya n paling penting jnji yang kmu ucapkan di dlam lagu nih....KMU AKN TUNGGU SYA SAMPI SYA TERIMA KMU......
thnks sgt sbb kmu dah pon buktikan ape yg kmu lafazkan....ilysm..

p/s: mungkin hubungan kita nih terlalu BANYAK dugaan nyer..tp sya percaya..kmu syg sya sepenuh hati kmu...& sya nk kmu thu n sedar sya sentiasa syg kmu...n rse syg sya kt kmu xpernah kurang wlaupon sedikit..imysm mba... =)



Monday, August 22, 2011

~hak MILIK saya~

terlalu banyak DUGAAN sejak akhir2 nih..n dugaan tu  semua wat aq rse mcm entahlah...adoi..betapa lemah nyer aq nih...tp entahlah...untuk aq mendiamkan dri & simpan sorg2 mslh yg menimpa aq nih agak terlalu mustahil kn....tp aq rse aq mencuba yg terbaik untuk selesaikan nyer walaupon mybe cara aq nih x lah terbaik sgt...

knp ek...??kdg2 aq pelik lah jgk..knp semua bnde kepunyaan aq..HAK MILIK aq...aq ulang sekali lagi ek HAK MILIK aq...ade jer yang nk ambik..ade jer yang xsenang hati....tolong lah....klu bnde tu dah bkn korg pnyer...sedar lah dri...xperlu nak rampas hak org lain...xperlu nak jadi PERAMPAS!!!...xelok..faham ke x..??

hurmmmm....entah ape aq merepek hari nih kn...tp entah lah...pada org yg suka nak AMBIL HAK aq...aq rse ko akn bca bnde nih..n aq thu ko amatlah berminat psal aq kn...meh sini aq nk bgithu kat ko...aq terSANGAT tidak berminat nk thu psal ko..n plez jgn ggu hidup aq...n semua yg berkaitan ngan aq n terutama sekali HAK MILIK aq..sekian TERIMA KASIH... =)

Friday, August 19, 2011

~nukilan hati~

sya insan biase yang serba kekurangan n sentiasa melakukan kesilapan....sya harap sya dimaafkan...sya sedar sya buat silap ngan awak..tp awak..sya dah mintak maaf..sya xthu nak wat ape lagi supaya awak maafkan sya....kenapa kali nie marah awak xreda2 ngan sya...awak nk sya wat ape...???tolong lah bgi thu sya...semua yang sya wat serba xkena dimata awak....

awak klu yer pon awak xboleh nak maafkan salah sya..dah xboleh nk terima sya..xpelah awak..sya paham...tp sya rayu kat awak...jgn seksa jiwa sya...jgn bagi sya harapan mcm awak boleh terima sya tp sebenarnya awak tak....

klu btol awak dh xnk sya..sya boleh terima..sya rela lepaskan awak..sya doakan kebahagian awak...sya xakan pernah salahkan awak sbb xtunaikan janji awak sebab sya thu..insan mcm sya xsepatutnye miliki insan sesempurna n sebaik awk....

p/s : sya benar2 merindui insan yang menyayangi sya sepenuh hati nyer..n ambil thu pasal hti n perasan sya melebihi hati & perasan nyer.... ilysm MBA   =(

Thursday, August 18, 2011

~saat kau pergi~

Saat kau pergi berlinanglah airmataku
Betapa singkat ku rasakan kebahagiaan itu
kini lenyap lah sudah...

Tak pernahku ingin kan perpisahan ini terjadi
ku hanya bisa merelakan jika memang
kau pikir inilah yang terbaik

Tak perlu kau beri alasan
mengapa kau ingin pergi meninggalkan diriku
karena ku yakin mungkin semuanya itu bisa
membuatmu bahagia
sepenuhnya ku menyadari
bahwa cinta itu tak meski harus memiliki
namun ku akan terus selalu menyanyangi dirimu
setulusnya hatiku

Tak pernahku ingin kan perpisahan ini terjadi
betapa singkat ku rasakan
kebahagiaan itu kini lenyaplah sudah...

p/s: saya syg kmu..tp xmungkin saya yang serba kekurangan nih mampu bahagiakan kmu...
lepaskan kamu..itu yang terbaik untuk hidup kmu..semoga kmu bahagia....saya sentiasa doakan kmu...

Monday, August 8, 2011


Kita lahir dengan dua mata di depan wajah kita, kerana kita tidak boleh selalu melihat ke belakang. Tapi pandanglah semua itu ke depan, pandanglah masa depan kita.
Kita dilahirkan dengan 2 buah telinga di kanan dan di kiri, supaya kita dapat mendengarkan semuanya dari dua buah sisi. Untuk berupaya mengumpulkan pujian dan kritikan dan memilih mana yang benar dan mana yang salah.
Kita lahir dengan otak di dalam tengkorak kepala kita. Sehingga tidak peduli semiskin mana pun kita, kita tetap kaya. Kerana tidak akan ada seorang pun yang dapat mencuri otak kita, fikiran kita dan idea kita. Dan apa yang anda fikirkan dalam otak anda jauh lebih berharga daripada emas dan perhiasan.
Kita lahir dengan 2 mata dan 2 telinga, tapi kita hanya diberi 1 buah mulut.Kerana mulut adalah senjata yang sangat tajam, mulut boleh menyakiti, boleh membunuh, boleh menggoda, dan banyak hal lainnya yang tidak menyenangkan. Sehingga ingatlah bicara sesedikit mungkin tapi lihat dan dengarlah sebanyak-banyaknya.
Kita lahir hanya dengan 1 hati jauh di dalam diri kita. Mengingatkan kita pada penghargaan dan pemberian cinta diharapkan berasal dari hati kita yang paling dalam. Belajar untuk mencintai dan menikmati betapa kita dicintai tapi jangan pernah mengharapkan orang lain untuk mencintai kita seperti kita mencintai dia.
Berilah cinta tanpa meminta balasan dan kita akan menemui cinta yang jauh lebih indah....

Monday, May 9, 2011

~f0bia cinta~


Pijakan kaki bagai tak terasa
Setiap kali lihat kau tersenyum mesra
Tapi hati masih tak berani lagi
Menghampiri

Denyutan jantung aku tergendala
Kerana hati aku berkata-kata
Jangan terkena untuk kali kedua
Kan sengsara

Bukan aku tak sudi bersama
Cuma diri tak sanggup terluka
Dulu terlalu percaya
Tak sangka aku mangsa
Fobia cinta

Kini kau datang tawarkan segala
Bulan dan bintang seluruh angkasa
Namun aku masih ragu-ragu jua
Tak terima

Entah bilakan dapat percaya semula
Oh manusia yang kata
Cintai mereka
Adakah aku fobia cinta


Denyutan jantung aku tergendala

Thursday, May 5, 2011

~ m00d ~

LOVE . LOVE . LOVE

I MISS YOU

MOHD BADRUL ANUAR B. MOHD ZAINI

Saturday, April 30, 2011

~abit & ibit~


abit & ibit....cute x..??

entry kali nie tok 2 ekor arnab kesayangan sya.. ABIT & IBIT....yang telinga hitam tu abit(boy) n yang telinga putih ibit(girl) ...wlaupon xlame sya jga diorg nie tp sya sgt2 sya kat diorg nie..sya RINDU SANGAT2 kt diorang..sya sempat jaga diorang tok 2hari jer...diorang dah xde..sakit..hurmmm..n akhirnya...tuhan lebih syangkan diorang..SEDIH SANGAT2...syg ABIT & IBIT selalu..maafkan sya...  :-(



~ dalam bahagia ade DERITA...dlm derita ade BAHAGIA~

XSEMUA bende yang berlaku kt kte nie semuanya hepi jer..bhagia jer..n xsemestinya ianya akn selalu sedih jer ..derita jer....n sumtimes kte akn rse kedua2 nya skali...hurmmmm..tetapi biaselah..sebagai manusia biase...pasti org inginkn rse bahagia lbih dari derita..n klu boleh biarlah derita tu xpernah ada...

setiap kali sya ditimpa duka..sya berharap biarlah pas duka nie berakhir xkn ade lgi kisah derita sya..ttp ternyata ianya hanyalah imipan yang x akn menjadi kenyataan....knp yer..???? jwpan nyer sbb sya nie manusia biasa...hampa allah yang mm selayaknya diuji ...ermmmm..bersyukurlah wahai kamu YONG SHAFINAZ...

Friday, April 22, 2011

...... !!!!

MENYAMPAH......!!!
menyampah lah aq ngan hang nie..aq dah ckp aq rindu nak jumpa hang..hang nie xreti2 nak balik ker..??nak aq ckp bhase pe ek..?hang yg kata nk cuba balik awal...nie ade mse hang xnk blik plk..hang dok jer lh kat sne..xpyh balik2 dah...xde hati aq nk jumpa ngan hang..serabot kn otak aq jer.... :-(

Tuesday, April 12, 2011

~surat untuk KAWAN~

kpd kwn kesayangan sya....sya sedar sya kwn yang serba kekurangan..tp sya cuba jadi yang terbaik disamping kamu..sya berharap mmpu jadi kwn yang terbaik tok kmu..n dpt membantu kmu disetiap ketika....sya sayang kamu sgt2...tp sya sedar satu hakikat..mugkin kmu kwn baik sya..tp sya blom tentu sya kwn baik kmu kn2..???...untuk kwn kesayangan sya...sya berkongsi semua cerita suka duka hidup sya dengan kamu..n sya harap kmu juga begitu ngan sya..tp TIDAK kn..knp ek..???knp kmu xperlukan sya untuk dengar cerita kmu sedangkan sya perlu kamu untuk dengar cerita sya...hurmmmm..sya terase diri sya xpenting biler org lain lebih thu tentang kamu dri sya...

untuk kwn kesayangan sya...banyak kisah suka duka yang sya dah lalui ngan kmu..sya sgt bersyukur n gembira ade kwn mcm kamu..jujur sya kata...kte semua mnusia biase..ade yang xsempurna....tp ketidaksempurnaan tu lah satu kelebihan yang xkn ade pada orang lain...yan akn hanya ade pada KAMU....ilysm..

untuk kwn kesayangan sya...sya akan sentiasa doakan kejayaan kamu n kebahagian kamu..n hope sgt di satu hari nnti jika sya mungkin tiada disisi kamu lagi..kenanglah sya sentiasa dlm kenangan yang telah kte ciptakan....doakan sya selalu...thnks..

p/s: to my baby i miss u so much....maafkan mama....
      to tata n fyfy syg....ilysm..thnks sbb sudi kwn ngan sya..
      to ezzah n kiah....bff..ily & i miss u...

Monday, April 11, 2011

~manusia biasa~


masih ku ingat selalu
saat kau berjanji padaku
takkan pernah ada cinta yang lain
terasa begitu indah

tapi semua berbeza
saat kau kenali dirinya
sadarkah dirimu diriku terluka
saat kau sebut namanya


aku memang manusia biasa
yang tak sempurna dan kadang salah
namun di hatiku hanya satu
cinta anda luar biasa

andaikan saja kau tahu
aku takkan mudah berubah
aku kan bertahan selalu bertahan
sampai waktu memanggilku

kemanakah dirimu yang dulu cinta aku
dimanakah dirimu yang selalu merindukanku

namun di hatiku hanya satu
cinta anda luar biasa
cinta anda luar biasa

Tuesday, April 5, 2011

~selamat hari TUA!!~


ha'ah..cantik x kek nie..????nyum2....cantik2..sedap pon sedah..hahhahhah...ok lah entry kali nie sempena hari tua ayah sya yang tersayang n makngah sya yang baik hati ...hari nie tarikh 5hb 4 genaplah ayah sya berumur 41 tahun..n makngah..hurmmm sya xthu lah umur dia bpe..hahhahah..pe pnya ank sedara lah kn...?he3...pe2 pon selamat hari lahir tok ayah nak makngah.... (~*_*)


SAYANG ayah & makngah..... 

Thursday, March 31, 2011

i LOVE u

just want to say I LOVE U SO MUCH  !!!!



sentiasa sayang WANGI walaupon kisah kte kini hanya KENANGAN...
I MISS U SO MUCH .... >_<

Tuesday, March 22, 2011

~seperti yang kujangka....~

Sekali lagi ku lalui jalan sepi
Yang cukup diri ini kenali
Ku sangka dia yang ku cari
Telah ku jumpa
Namun dia yang menghancurkan jiwa

Cukuplah sudah hatiku dipanah duka
Cukuplah sudah segala sengsara
Dan aku tak mahu lagi dibelenggu rindu
Kerana ia akhirnya membunuhku

Seperti yang ku jangka terjadi
Tewas sekali lagi
Menambahkan luka ynag sudah ada
Seperti yang ku jangka terjadi
Cinta datang dan pergi
Mungkin takdir ku hidup menyendiri

Harapan terakhir ku rupanya sama saja
Dengan yang terdahulu darinya
Biarkan aku hidup tanpa belaian cinta
Biar semua tahu ku kecewa

Seperti yang ku jangka terjadi
Tewas sekali lagi
Menambahkan luka ynag sudah ada
Seperti yang ku jangka terjadi
Cinta datang dan pergi
Mungkin takdir ku hidup menyendiri

Mungkinkah takdir hidup ini menyendiri
Bertemankan sepi
Yang pasti setiap malam
Ku imbas kembali
Kenangan indah menyentuh hati
Yang pasti itulah saja mampu ku miliki
Mungkin sepanjang hayat ku bermimpi

cukup rasenya semua rse yang pernah diberi kepada saya...jujur awak saya x sanggup untuk terus menipu diri sendiri...xperlu rasenya saya terus berharap pada satu hubungan yang saya langsung x diperlukan...kepada awak..cari lah orang lain tuk isi tempat saya dihati awak...thanks selama hari nie jaga saya..mkn minum saya..halalkan semua yang awak dh bgi kat saya n pe yang saya dah ambik dari awak...thnks.. ..( dalam kenangan MBA )

Friday, March 18, 2011

=.=

" bagi abg sedikit ruang "

ruang..???ruang ape lgi yang awak nak sya bgi  yer..???
sya dh bgi awak ruang..tp awak yang xnk ruang yg sya berikan tu ...
knp yer awak..???awak rse bersalah ek..??xperlu ok..
simpan jer rse bersalah awak tu bcoz sya x slahkan awak pon....
ok...????sya xkn ggu awak..awak ambik lah seberapa banyak ruang..
n plez lah..sya cuba nak pham awak....masalah awak...so..
plez wat bnde yang sme bgi pihak sya....jgn bile awak perlukan sya..awak harap 
sya ade..sya kne ade tuk awak....tlong pikir hati ngan perasaan sya...
sya bukan barang maianan awak..yang boleh dibuang ikut suka hati awak..
sya juga ade hati..n sya juga ade perasaan....
n setiap manuasia ade had dia yang tersendiri..hrp awak pham....

Monday, March 14, 2011

~rindu setengah mati~

Aku ingin engkau ada disini
menemaniku saat sepi
menemaniku saat gundah

berat hidup ini tanpa dirimu
ku hanya mencintai kamu
ku hanya memiliki kamu

Reff:
aku rindu setengah mati kepadamu
sungguh ku ingin kau tahu
aku rindu setengah mati

meski tlah lama kita tak bertemu
ku slalu memimpikan kamu
ku tak bisa hidup tanpamu

aku rindu setengah mati kepadamu
sungguh ku ingin kau tahu
ku tak bisa hidup tanpamu
aku rindu…

sya rindu awak..btol2...mungkin bibir sya sentiasa ucapkan kata perpisahan..tp bkn hati sya awak....
sya syg kat awak sepenuh hati sya...terlalu bnyk kengan yang kte cipta ber2...n then sya terpikir kata2 sum1 kat sya...mula2 sya rse klkr ngan pe yang dia ckp...rse xpuas hati ngan pendapat dia..but akhirnya sya akui..btol kata dia...kenangan walupon pahit sebenarnya ianya indah..sangat manis jika dikenang....i miss u a lot dear...sya sedar banyak salah sya kat awak..n banyak juga kata maaf yang sya ucapkan..tetapi sentiasa sja awak terluka ngan perbuatan sya...sentiasa sja awak mkn hati ngan sya...sya bersyukur sgt dpt awak dlm hidup sya...rmai org yang ckp sya x bersyukur..x mgharai kehadiran awak...sya sedih awak...terlalu kejam ker sya tok awal..terlalu tak layak ke sya tok awak...sya berharap sgt awak..klu btol lah sya hnya lah derita tok awak..sya izinkan awak pergi...sya ckp btol..bkn sya x syg...tp cukup lah awak berkorban tok sya...sya syg awak..klu dgn pergi nya sya mmpu wat awak bahagia..sya akn lakukan..sbb tu sja yang sya mmpu wat tok awak.....(..endless love ..)